سایناساینا، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 2 روز سن داره

ساینا تمام زندگی و دنیای من و بابایی

مطالب روانشناس تاریخ 4/5/90

1390/5/8 10:25
نویسنده : مامانی
282 بازدید
اشتراک گذاری

دخملکم ، سه شنبه روانشناس جلسه ماهانه اش بر پا شد . و موضوع این ماه کتاب و خلاقیت بود.

دو ساعت جلسه طول کشید. و مطالب مهمی که از توی حرفاش برداشت کردم اینها بود

١- از حالا من باید برات کتاب بخونم  تا گوشت به صدای ورق زدن کتاب عادت کنه، و بعدها در کتاب خوندنت این کار خیلی تاثیر مثبتی داره

٢- گفت: تا جایی که می تونید حتما" کتاب های مصور و کلفت که کاغذهاشون مقوایی هست برای سن های کمتر از یک سال استفاده کنید و اجازه بدید که کودک اون رو توی دهنش قرار بده

٣- گفت سعی کنین بیشتر عادتشون بدین به کتاب خوندن تا دیدن کارتون و تلویزیون . چون با کتاب بیشتر خلاقیت کودک شناخته می شود.

٤- شبها فقط و فقط یک کتاب برای کودک خونده بشه ، و اگر کودک اصرار کرد براش توضیح بدید که شبها یک کتاب بیشتر نمی شه خوند ولی در روز هر چند تا که بخواد می تونه بخونه.

٥- مهمترین و مهمترین راه شناخت و نشان دادن خلاقیت و عالقه کودک نقاشی کردن است. به کودک اجازه دهید نقاشی کند. و یاد ندهید چیزی را که شما می گوئید نقاشی کند. اجازه دهید کودک ذهن خود را بر روی کاغذ بیاورد.

٦- گفت نگران نباشید که کودک به کتاب علاقه ندارد و بیشتر بازیگوشی می کند. بازیگوشی خصلت کودکان است . با خواندن کتاب روزی فقط به مدت ٣ دقیقه کافی است که کودک با بزرگ شدنش به کتاب عادت کند و علاقه مند گردد.

اینها مطالبی بود که الان به یاد دارم در مورد کتاب گفت. در مورد سئوالاتی که من هم پرسیدم ، جواب های خوبی گرفتم که فردا برات می ذارم فرشته من.

فردا یه چند تا عکس هم برات می ذارم. عکس جا سس ی که شکستی به عنوان اولین چیزی که توی زندگیت شکستی . قربونت برم فدای سرت.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)